Mot flygplatsen

Så var stråket över för min del för den här gången. Imorgon börjar Yran men jag tar mitt pick och pack och flyger till Stockholm redan ikväll och vidare till Fairfax imorgon. Igår blev det både laghäng och klasshäng och som så många kvällar förr slutade det med ett dopp i Storsjön. Fick tyvärr med mig lite skrubbsår och blåmärken från kvällen också. Men sånt hör väl till.

Stråkethäng

Att stråket har dragit igång är knappast något som någon östersundare har missat. Det är också där jag har spenderat mest tid de senaste och kommande dagarna, sad but true. Men det är ju bara stråket en gång om året och kul är det. I fredags blev det tjejhäng hemma hos Olivia innan vi rullade in på stråket. Där sprang vi mest omkring mellan tälten och avslutade kvällen med en varsin cheese sittandes på en av alla dessa Birger som finns runt stan. Igår drog vi ihop ett Gåsenvägen-gäng och röjde istället loss på dansgolvet och avslutade kvällen med att kasta oss i Storsjön.

Hejdå Gotland

Då har vi lämnat det gula huset på Gotland och kommit till det gula huset i Malmköping. Här bor min snälla farbror Göran som klev upp 6 imorse för att släppa in oss. Vi var inte lika snälla tillbaka utan sa bara hej och gick direkt och la oss i sängarna. Men till vårt försvar hade vi endast fått 2 timmars sömn på ett golv på Gotlandsfärjan denna natt.

När vi vaknade var vi lite snällare i alla fall. Solen sken så det blev ännu ett slapp dag stekandes i solen och ett och annat dopp i sjön. Snart bjuds det på grillat till middag och sen är kvällens mål att försöka på ett studentrum i Linköping inför terminstarten. Önska mig lycka till!
Glass är ett måste på semestern
 En sista solnedgång på Gotland
Golvet blev en säng
En kanin som trängde sig före i kön till färjan.

Gotland

Efter storsjöcupens slut och en spontan utgång med Clara cch Dennis förra fredagen hamnade min familj tillslut på Gotland. Här har vi varit i en dryg vecka och bor i ett gult hus hos några vänner. Vi äter god mat, njuter av sol och värme, leker turister och äter lite mer god mat. Vi blir här tills på onsdag sen tar vi färjan till fastlandet och beger oss ut på nya äventyr.

Selfie i bilen och bild på det gula huset
Mat mat mat
Sol och
bad

Kraukiga raukar

För att vi är så jävla snygga
Just ja, kom in på universitetet också. Så Linköping here I come!

Storsjöcupen

Stan har förvandlats till en enda stor campingplats och helt plötsligt pratar alla norska. Hur kommer det sig? Jo det är Storsjöcupen i veckan. Det var invigning i tisdags och jag och kusin Lena drog dit för att kolla läget. Idag kollade jag in när mina grannar tyvärr förlorade sin 1/8 final mot Egge (hatar Egge). Sen mötte jag upp Hanna och Olivia i stan och vi tog en trip till Rödön och Byhuset för att fika och titta på kor. Tyvärr såg vi inga kossor men gott fika var det. Nu är det Tyskland- Frankrike på tvn och sen ska jag träffa Clara och ta en öl eller två.